mandag den 16. juni 2008

Opfølgning, opdatering og sårn.

Så er tiden kommet til at efterse, om jeg nu også har lavet alt det der var programmet i "23 ting".
Ting 1: Googlekonto, Tjek. Uundværelig.

Ting 2:Weblogs, Tjek. Tadaaaa. Hvis jeg have mere tid til at sidde og hygge rode, så min blog nok lidt anderledes ud. Men sådan er det nu engang.

Ting 3:RSS feeds. Tjek. Som sådan ikke noget jeg har volsomt behov for at bruge. Jeg går ind på de sider jeg synes er interessante, når jeg har tiden til det.

Ting 4:Igoogle. Tjek. Jeg kan ikke sige det nok "Jeg æææælsker min Igoogle"

Ting 5:Overskrift.dk. ½ tjek. Jeg prøvede, men den url jeg fik, virkede ikke. Det skulle jo også være muligt at fremsøge min blog på anden vis.

Ting 6:Google talk. Tjek. Smart, bortset fra at Usi og jeg, kan blive ved med at sende invitationer til hinanden i et væk, uden at vi kommer til at "talke" af den grund.

Ting 7:Messenger live. Suk, jeg må vel helre prøve. Lige et øjeblik.....Sådan. Jeg kunne godt oprette mig med min gmail. Det var da altid noget. Og jeg fik chattet lidt med Jesper.

Ting 8: Library Thing. Tjek. Sådan noget fis. Tsk tsk tsk

Ting 9:Widget til din blog. Tjek.

Ting 10: Del.icio.us? Tjek. Ja, hvad skal man med den, når man har Igoogle, og ikke gider dele.

Ting 11: Flickr. Tjek. Stor succes. Altså med at se andres billeder. Mine forbliver, gangske uønsket, hemmelige og private. Hvis man ellers kan stole på andres tags, er det en genial måde at finde billeder af ens rejsemål.

Ting 12:Picasa, Tjek. Den var så lige ved at tage livet af min egen pc'er, men et ganske smart program.

Ting 13:MP3 afspiller, Tjek. Den svære måde: Læs det urimeligt lange indlæg på 23 tings hjemmeside! Den lette måde: Stik sønnike afspilleren, og bed om en top 5 "værd at vide"

Ting 14: Netmusik. Tjek.

Ting 15: Lydbog. Tjek. Smart smart.

Ting 16: Podcast. Tjek.

Ting 17: Videopodcast. Tjek.

Ting 18:youtube og Bibstream. Tjek. Youtube har så liiige et lille forspring.

Ting 19: Wikipedia. Tjek. sådan da. Jeg kunne altså ikke finde på noget at skrive om.

Ting 20:Google Documents. Tjek. Her kunne der så sagtens være flere opgaver. Men det kommer vel med "23 ting - nu med brugbart indhold"?

Ting 21: Myspace. Tjek. Men den er ikke min ven.

Ting 22: Facebook. Tjek. Smart, og praktisk.

Ting 23: Evaluering og eftertanke. Tjek. Nu ved man da lidt om det hele. Øvelsen bliver så nu, at finde de ting, der dels er brugbare i arbejdstiden, og dels at blive bedre til at indtænke dem i dagligdagen. tak for nu. Det har været et kanon projekt.

tirsdag den 10. juni 2008

Myspace & facebook.

Pyha. Myspace, var da lige ved at tage livet af mig. jeg måtte oprette mig 5 gange, før den ligesom fangede, at ja, jeg vil gerne have en myspace profil.
I kan jo se den her:
Skrupsak
Den er ikke så ligetil at bruge, og der er ting jeg ikke lige kan få fod på, men nu har jeg været omkring den.

Facebook derimod, har jeg haft megen glæde af. Jeg har f.eks. fundet min gode gamle gymnasie kammerat. Det var dejligt.