mandag den 16. juni 2008

Opfølgning, opdatering og sårn.

Så er tiden kommet til at efterse, om jeg nu også har lavet alt det der var programmet i "23 ting".
Ting 1: Googlekonto, Tjek. Uundværelig.

Ting 2:Weblogs, Tjek. Tadaaaa. Hvis jeg have mere tid til at sidde og hygge rode, så min blog nok lidt anderledes ud. Men sådan er det nu engang.

Ting 3:RSS feeds. Tjek. Som sådan ikke noget jeg har volsomt behov for at bruge. Jeg går ind på de sider jeg synes er interessante, når jeg har tiden til det.

Ting 4:Igoogle. Tjek. Jeg kan ikke sige det nok "Jeg æææælsker min Igoogle"

Ting 5:Overskrift.dk. ½ tjek. Jeg prøvede, men den url jeg fik, virkede ikke. Det skulle jo også være muligt at fremsøge min blog på anden vis.

Ting 6:Google talk. Tjek. Smart, bortset fra at Usi og jeg, kan blive ved med at sende invitationer til hinanden i et væk, uden at vi kommer til at "talke" af den grund.

Ting 7:Messenger live. Suk, jeg må vel helre prøve. Lige et øjeblik.....Sådan. Jeg kunne godt oprette mig med min gmail. Det var da altid noget. Og jeg fik chattet lidt med Jesper.

Ting 8: Library Thing. Tjek. Sådan noget fis. Tsk tsk tsk

Ting 9:Widget til din blog. Tjek.

Ting 10: Del.icio.us? Tjek. Ja, hvad skal man med den, når man har Igoogle, og ikke gider dele.

Ting 11: Flickr. Tjek. Stor succes. Altså med at se andres billeder. Mine forbliver, gangske uønsket, hemmelige og private. Hvis man ellers kan stole på andres tags, er det en genial måde at finde billeder af ens rejsemål.

Ting 12:Picasa, Tjek. Den var så lige ved at tage livet af min egen pc'er, men et ganske smart program.

Ting 13:MP3 afspiller, Tjek. Den svære måde: Læs det urimeligt lange indlæg på 23 tings hjemmeside! Den lette måde: Stik sønnike afspilleren, og bed om en top 5 "værd at vide"

Ting 14: Netmusik. Tjek.

Ting 15: Lydbog. Tjek. Smart smart.

Ting 16: Podcast. Tjek.

Ting 17: Videopodcast. Tjek.

Ting 18:youtube og Bibstream. Tjek. Youtube har så liiige et lille forspring.

Ting 19: Wikipedia. Tjek. sådan da. Jeg kunne altså ikke finde på noget at skrive om.

Ting 20:Google Documents. Tjek. Her kunne der så sagtens være flere opgaver. Men det kommer vel med "23 ting - nu med brugbart indhold"?

Ting 21: Myspace. Tjek. Men den er ikke min ven.

Ting 22: Facebook. Tjek. Smart, og praktisk.

Ting 23: Evaluering og eftertanke. Tjek. Nu ved man da lidt om det hele. Øvelsen bliver så nu, at finde de ting, der dels er brugbare i arbejdstiden, og dels at blive bedre til at indtænke dem i dagligdagen. tak for nu. Det har været et kanon projekt.

tirsdag den 10. juni 2008

Myspace & facebook.

Pyha. Myspace, var da lige ved at tage livet af mig. jeg måtte oprette mig 5 gange, før den ligesom fangede, at ja, jeg vil gerne have en myspace profil.
I kan jo se den her:
Skrupsak
Den er ikke så ligetil at bruge, og der er ting jeg ikke lige kan få fod på, men nu har jeg været omkring den.

Facebook derimod, har jeg haft megen glæde af. Jeg har f.eks. fundet min gode gamle gymnasie kammerat. Det var dejligt.

onsdag den 28. maj 2008

Helt vildt bag ud

Og så alligevel ikke.
Det er tid til ting 19 og 20.
Og med ting 19 går jeg helt i stå. Jeg har været inde og kigge, og set at, ja der er den knap og der er sørme den kanp, og der står der det, men jeg er fuldstændig blank, når det kommer til at skulle oprette en side om et eller andet emne. Jeg kiggede lige under den bulgarske kormusik, men det ser fornuftigt nok ud, det der står, så hvorfor så rette i det? Jeg kunne jo selvfølgelig gå ind og skrive Usmifka på, og promoverer koret lidt, men det virker bare så useriøst. Så jeg vil lade andre om at øse ud af deres viden.
Ting 20 ved jeg så nu eksisterer, og det var vel det hele så.

onsdag den 14. maj 2008

Nul Tommy

Jeg nægter at have Tommy liggende.
I stedet for, får I lige en anden:

tirsdag den 6. maj 2008

Ledningshelvede og informationsoverload.

Hvad nytter det, at have en smart skuffe til al ledningshejset, når skuffen ser sådan ud?
Jeg gik fuldstændig i bagløs, over den punkt for punkt beskrivelse af min mp3 afspiller, og download fra netpunkt, så jeg sad bare og rodede med det på min egen måde. Og hvor er sådan en fætter dog bare genial. Jeg abbonnerer allerede på indtil flere podcast. Det eneste der undre mig, er at jeg på www.zencast.com ikke kan downloade direkte til min afspiller, men er nød til at downloade til pc'erne først. Mindre detalje, men hvis nogle har løsningen, så hit med den.

tirsdag den 29. april 2008

Malcesine

Malcesine
Malcesine,
originally uploaded by NatashaP.
Her skal vi tilbringe 2 uger af sommeren. Er der noget at sige til, at vi glæder os.

Flickr og den anden dimmer.

Flickr er jo sådan set, temmelig genial. Nu kunne jeg jo f.eks, finde smukke billeder, af der hvor jeg skal hen til sommer, og så blogge dem direkte. Smart, ikke sandt.
Picasa, fik min computer til at bukke under flere gange, med fejl, og hvad har vi. Men jeg fik da fjernet nogle vampyrøjne. Måske Jesper skulle stikke hovedet ind i sådan et program.

torsdag den 24. april 2008

AVVVVVVV, Piv piv

Da lægen i går, sagde, at jeg hellere måtte tage den med ro et par dage, og sørge for at have benet oppe, havde jeg kun tsk til overs. Det var indtil bedøvelsen holdt op med at virke i nat. For S.... og for H..... og f**k, hvor gør det bare ondt. Jeg mangler bare rolatoren, så har vi Ane 90 år. Heldigvis varer det ikke evigt.

Og så har jeg jo en masse 23-ting opgaver jeg kan gå i gang med. Lige bortset fra, at Flickr har hickups(helt ærligt), og man skal vente på, at den liiiige får tænkt sig om. Det gider jeg ikke lige nu. Jeg trænger til kaffe, og mit ben gør bare s.... ondt.

JEG KEEEDER MIG.

onsdag den 9. april 2008

Ting 10, Nemlig.

Ja, det er jo temmelig smart, med den deli..., d.le.ci...., de.li.ci...årh for fanden da, nu liger den på min værktøjslinen, så pyt med hvordan man staver til det. Det værste ved den slags tagging-værktøjer er, at jeg altid kommer til at tænke over hvilke emneord jeg vil putte på, og så tager det en krig. Alligevel ender det altid med at blive "nyheder", eller "bøger". Og så kan det jo være ligemeget.
Og hvornår får vi den Mp3 afspiller?

onsdag den 2. april 2008

Ting 8 + 9

Ja, klog af skade bliver man vel!
Og så er jeg ved, at blive gammel. Jeg sidder og hører P4(hvordan radioen er kommet hen på den kanal, skal vist lige have en alvorlig snak med min ægtefælle om), og jeg synes at libraryThing er fuldstændigt overflødigt. Hvilken interesse kan andre dog have i, at se hvilke bøger jeg har stående på hylderne. De kan da bare spørge. Jeg tror ikke det her bliver noget jeg kommer til, at dyrke helt vildt meget. Men det er da nemt, at gå til. Og så vil jeg gene snart slippe for min forkølelse. Jeg kommer i morgen, og hoster og snotter Jer alle sammen til.:-)

LibraryThing

torsdag den 27. marts 2008

Ting dit og dat.

Alle der er smartere end mig, har selvfølgelig skrevet ting nr. 2 og ting nr. 5, så de ved hvad de har lavet. Jeg er temmelig sikker på, at jeg er noget til ting 6-7 stykker. Jeg har da chattet med Jesper på GoggleTalk, og det er jo bare ufatteligt nemt. Men hvorfor jeg ikke kan lægge den som et gadget på min iGoggle(jeg ælllsker min iGoggle), fatter jeg ikke. Eller det vil sige: jeg kan ikke få lov at logge på, når den ligger som gadget. Meget mærkeligt. Det der med Messenger og spam og hvad har vi.....det når jeg nok end anden dag.

tirsdag den 11. marts 2008

Igoogle.

Er intet mindre end en revolution. Jeg elsker min Igoogle. Og nu har jeg så også delt dagens fitness tip med Ulla. Kan det blive meget størrer.

RSS reader

Jeg ved ikke rigtig. Det er jo ikke fordi, at ordet RSS-reader, er særligt sexet, men smart er det da. Og så kan man på igoogle oprette et nyt faneblad, hvor ens feeds kan være.
Jeg bliver en lille smule stresset ved tanken om, at man kan melde sig et en million nyhedsfeeds, og de så strømmer ind i en lind strøm. De skal jo også læses

fredag den 7. marts 2008

Nårrrhhh lige Skat da.

Blevet ringet op af børnehave i går, på arbejde: "Karoline har over 38 i feber, og er helt stille". Så ved man den er gal, og ganske rigtig. Hun sov hele dagen i går. Fra 15 til 20 og så fra 20.30 til i morges. Og hun har sørme stadig feber. Så er det godt, at man har en mand der skolelærer, så han kommer tidligt hjem, og så kan jeg tage på arbejde.
Og så skal der hygges i aften, og mon ikke også vi lige skal se x-factor. Det vil børnene i hvert fald gerne se. Og jeg skal altså også ud og gå en god lang tur. Sønnike lokkede i går, da vi så hjemisbilen parkere lige ud for vores opgang. Så nu har vi et stort læs is i fryseren. Og her vil jeg så lige fortælle en lille annekdote(siger Ane, 36 år: Det er ulempen ved at have kolleger der er 50+, man bliver sådan lidt gammel i det). I slut-firserne samlede min far tøj til nødhjælp i polen. Et år havde han fået fat i en mand, der var chauffør for Frisko-is, til at køre ham og tøjet afsted. Den aften de skal afsted, kommer Frisko-manden og fylder vores fryser med is til randen. Det var jo helt vildt. Inden der var gået 2 dage, havde både min mor og jeg forfrysninger i munden!!

onsdag den 5. marts 2008

Sikken en dejlig dag.

Når solen skinner, så betyder det ikke noget, at sønnens cykellås er frosset fast, så man står og bakser med WD40(et uundværligt middel), 2 minutter i ringetid. Det gør heller ikke særlig meget, at fruens egen cykel er punkteret, og skal have nyt dæk på til 500 kr, og at man så er nød til at tage bussen: 20 kr. for 2 zoner(20 kr., det er da fuldstændigt vanvittigt!!).
Det hjælper også på humøret, at ens pige har taget et billede af sig selv til "hvis nu du savner mig på arbejde, mor".

tirsdag den 4. marts 2008

Den opmærksomme læser..

..vil nu bemærke, at mit design er lavet om.
Nårh naj. Der har jo ikke været nogen inde og se min side.:-(

Hva'ba.

Her kommer man frisk en tirsdag morgen, og så har kollegerne spammet mit skrivebord med diverse. Bunker der skal gennemgåes, og bøger der skal skannes. Hvilken jammerdal.
Heldigvis fandt jeg min pc'er i bunden af bunken, så jeg kunne komme i gang med 23 ting.